Dugnadsinstruks – Kiosk i Skjettenhallen

1.Generelt for alle dugnadsvakter

#Beskrivelse
1.1

Alle dugnadsvakter møter opp til avtalt tid i henhold til dugnadsoversikten. Lagets dugnadsansvarlig setter opp fordeling av vakter i vaktlisten. Vaktliste finnes på nettsidene til Skjetten Håndball.

Oppmøte minst 1 timer og 30 minutter før første kampstarter. Husk at lagene ofte kommer 1 time før kampstart

Kampansvarlig leder arrangementet og fungerer som tilsynsvakt.

1.2Alle dugnadsvakter tar enten med vaffelrøre eller kake/gjærbakst i henhold til vaktliste.
1.3Alle dugnadsvakter må kjenne branninstruks og evakueringsplan. Hver rolle vil få sin oppgave ved evakuering. Se hver enkelt instruks.
1.4Ingen dugnadsvakter forlater vakten før dette er avklart med Kampansvarlig. Vi er alle kollektivt ansvarlig for å gjennomføre dugnaden og sørge for at alt forlates slik vi forventer å finne det ved neste dugnad.

 

2.Dugnadsinstruks Kiosk

#Beskrivelse
2.0

Som Kioskansvarlig har du som oppgave å rigge kiosken, selge varer og rydde kiosken.

Husk hygiene:

· Såpe og vann benyttes til håndvask

· Det er papirhåndklær i bøttekott til høyre for vaktboden i 1.etasje, kampansvarlig har nøkkelen.

·Forsøk å ha en som lager mat og en som håndterer penger

·Hold det rent og ryddig hele tiden

·Ikke ta i maten, men bruk papir og klyper

·Av hygieneårsaker skal ikke barn være bak salgsdisken

Ved brannalarm har du ansvaret for

·Evakuere

o   Tribunen

o   Toaletter i 2. etasje

·Alle skal evakueres ved alarm uavhengig om det brenner eller ikke

·Dersom det er mulig skal alle evakueres ut på den øvre skoleplassen og samles ved svømmehallen. Husk å holde folk unna rundkjøringen, der skal brannvesenet kjøre sine biler.

Kampansvarlig møter brannvesenet

2.1

Rigg opp kiosken

Husk å kun ta ting i håndballskapene. De andre skapene disponeres av de andre klubbene og varene er ikke våre.

Person 1

1.Sett på vaffeljern

2.Sett på 2 traktere med kaffe (PS: ikke vent på kaldt vann). Kaffe og filter finner du i høyre overskap

3.Stek vafler. Fat til vafler finner du i skuff til venstre. Bruk aluminiumsfolie på fatet og over vaflene

Person 2

1.Dekk opp salgsdisken. Sett opp en brus av hvert slag til høyre på disken. Du finner brus i kjøleskap og i skapet i salgsdisken merket «Håndball».

2.Servietter og syltetøy i høyre overskap.

3.Kaffekopper i «Håndball» overskap.

4.Heng opp prisliste

5.Del opp frukt i henhold plakat fra Bama som ligger i høyre overskap. Start med 5 beger og suppler etterhvert

6.Dersom det er over 3 kamper er det lagt frem pølser i kjøleskapet. Sett på pølsekoker i henhold til bruksanvisning på skapdøra til høyre for pølsekokeren.

 

Her er et godt eksempel på fint oppdekket diskJ

 

 Selg til krampa tar dere!:-)
2.2

Opprydding

·Rydd alle varene inn i «Håndball» skapene

·Tørk av vaffeljern slik at de ser hyggelige ut neste gang. Vaffeljernene skal ikke vaskes inni. Tørk av og la det gjerne være igjen litt fett

·All brus legges inn i «håndball» skapet i salgsdisken

·Skylle kaffekannene og la stå slik at de luftes

·Trekk ut alle støpsler fra stikkkontaktene. Vaffeljern, traktere etc

·Pølsekoker rengjøres med zalovann og skylles godt

·Vask benker, JIF står i skapet

·Feiebrett og kost brukes på gulvet. Står inne i kiosken.

·Søppel under oppvaskkummen tas i stor søppelsekk som knytes igjen og bæres i kontainer i Nybakveien når dere forlater hallen.

·Tell opp penger og fyll ut alle detaljer på skjema. Husk å dobbeltsignere. pengeskrinet gis til kampansvarlig

·Rulleporten kjøres ned og låses med 2 hengelåser.

·Alle barkrakker snus og settes på bardisken mot hallen

·Skru av lys og sørg for at dørene til kiosken på begge sider er låst

 Tusen takk for innsatsen!! Husk å gi beskjed til kampansvarlig før du går 🙂